Nem lesz nagy verseny, végül egyedül a Volánbusz indul a személyszállítási tenderen

Megosztás

Mivel szoros volt a határidő és hatalmas flottát kellene felvonultatni, hogy megfeleljünk a feltételeknek, számítani lehetett rá, hogy bár kilenc érdeklődő is akadt, végül a pályázatot kizárólag a Volánbusz adta be, így nagy változásokra egyelőre Szolnok megyében se számítsunk.

Nem volt kapós az egész ország területére kiírt csomag, szakértők szerint nagyobb verseny alakult volna ki, ha régiónként hirdetik meg a feladatokat.

Kilenc cég váltotta ki a teljes magyar helyközi buszos személyszállításra kiírt pályázat anyagát, azonban csak a Volánbusz fizette ki a pályázati biztosítékot, és adott be pályázatot – írja a Telex az Építési és Közlekedési Minisztérium válasza alapján. Kedvező elbírálás esetén a Volánbusz működtetheti további 10 évig a rendszert.

A MÁV-val nemrég egyesített Volánbusz jelenleg a saját ötezres buszflottájával, valamint kisebb szereplők (G-Busline, a Trans-Tour’90, a Trans-Vonal és a Weekendbus) bevonásával végzi a szolgáltatást.

A Volán monopolhelyzetét a kormánynak egy évtizede meg kellett volna szüntetni, hogy érvényesüljön az uniós szabályok által előírt versenyhelyzet, erre azonban Magyarország az elmúlt években többször is haladékot kapott. Mivel a Volánbusszal kötött szerződés év végén lejár, a kormány kénytelen volt meghirdetni a nyílt pályázatot.

A MÁV–Volán-csoport közleménye szerint hisznek abban, hogy „a folyamatosan fejlesztett autóbuszos járműállománnyal, a hazai kötöttpályás menetrenddel és tarifarendszerrel összehangolt szolgáltatásokkal, helyismeretével és az országos jelenlétével, a helyi, helyközi és távolsági közlekedésben szerzett tapasztalataival esélyes versenytársa az európai közlekedési piac legtőkeerősebb, legnagyobb szereplőinek is”. (via Hvg.hu)

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz. 

Kapcsolódó cikkek